Regler för uthyrning av stugor vinter/vår 2014

Till Kamratföreningens medlemmar och andra intresserade.

Nu är det dags att beställa stugvecka inför vinter- och vårsäsongen 2013.

Lilla stugan: 2 bäddar, pentry, kyl med frysfack, dusch, toa,

Röda stugan: 6 bäddar. pentry, kyl med frysfack, dusch, toa, öppen spis, vedbastu.

Stora stugan: 8 bäddar, kök, kyl med frysfack, dusch, toa, öppen spis, elbastu.

I samtliga stugor finns sängutrustning (ej lakan), porslin, köksredskap, radio och TV.
Hyresgästen står för städning enligt anslagna regler. En förutsättning för att vi skall kunna hålla hyran låg. Toapapper, glödlampor, diskmedel o dyl. håller hyresgästen. Skadad inredning och utrustning ersätts av hyresgästen. Brasved finns. Du skall klyva och bära in den mängd du förbrukar. Sparvärme c:a 10 grader skall alltid var på vintertid då du lämnar stugan. Kom ihåg att stänga av varmvattenberedare och kylskåp då ingen kommer efter dig. Låt kylskåpsdörren stå öppen.
Snön skall hållas efter. Förfrågningar, brister i utrustning och förslag till åtgärder som rör stugorna mottages av undertecknade.

Hyra 2014                               V 42 – 7                                    V 8- 16                              V 17-
Lilla stugan                       1.500:-/v 275:-/d                    1.800:-/v 300:-/d              1.300:-/v 250:-/d
Röda stugan                     2.100:-/v 300:-/d                    2.500:-/v 360:-/d             1.800:-/v 300:-/d
Stora stugan                     2.500:-/v 360:-/d                    3.200:-/v 475:-/d             2.200:-/v 350:-/d

Utomstående som följer medlem betalar en avgift på 50:-/dygn/person.
Hyran betalas till ”Kopparfors-Bergviks Kamratförening”c/o Jan-Erik Hybinette Pg 511458-2
Om städning ej utförts enligt anvisningar kan städersättning debiteras.

Ha en skön semester!
Håkan Mellström    0297-60083     070-6208248
Lennart Haga         0248-51657      010-4677820     Stugkommitte
Lars Gunnarsson    0250-15296      070-3199451

_____________________________________________________________________________________

Jag önskar vecka  nr: ……..…                      Stuga ………………………………..

Jag önskar reservvecka nr:  …….…              Stuga ……………..………………….

Namn o tel nr …………………………………………  Antal personer ………….

Anmälan senast 2/12 2013 På föreningens hemsida www.kbkamratforening.se eller till Håkan Mellström Bruksvägen 15 816 95 Åmotsbruk ,eller hakan@mellstrom.nu

Byte lördagar. Då flera önskar samma vecka sker lottning. Har du haft attraktiv vecka senaste tre åren kan du få stå tillbaka för den som ej haft det vid lottning.
Veckor som ej hyrs av medlemmar hyr vi gärna ut till andra. Berätta det för vänner och bekanta. För tiden v 19 – v 51 gäller löpande beställning för samtliga stugor.